Friday, April 29, 2022

Petaka mengai di Tasik Darulaman(full version)(sambungan dari sesat di gunung keriang)

 Cerita Sambungan dari 


https://malaysiawayarputus.blogspot.com/2022/04/non-flashback-edition-orang-bijak.html

Orang bodoh tetapi sangat pandai metematik(Aminah) mengikut jejak langkah Athirah pergi tasik Darulaman pada bulan ramadan....Pi Tasik Darulaman dibolehkan kecuali bulan ramadan



Aminah:ko tau x tak Alia dah bersuami?

Athirah:yg pakai tudung labuh kan?.... 

Aminah:laa...Alia batch kita ...yg pakai tudung labuh....dh kahwin dengan syafiq

Athirah:Alia bersuami?

Aminah:Alia yang kahwin dengan syafiq....syafiq tu kampungnya perak....Alia kampungnya negeri sembilan...dua2 tinggal kat kl

Athirah:Alia yang ahli parti Amanah?

Aminah:ye ....dia kahwin syafiq tu kan dia(syafiq)ahli pkr....sy tengok syafiq perangai elok je.merendah diri mcm alia...tak mcm aina hidung tinggi

Athirah:lantak awak la...


Ketika di Tasik Darulaman

Aminah:Wey kita mengai apa ari ni?

Athirah:kita ikan kelah






Aminah:






Aminah:Belut elektrik?

          Athirah:Mana ada belut elektrik di malaysia...Ko main tak fishing clash

          Athirah:Alaa..dari kecil saya suka mengai...Ayah saya dulu kaki mengai...kaki sawah la..Bukit wang pun ayah mengai....Puncak Janing pun mengai....kat kuala kedah pun ayah mengai area muara....dari hulu ke hilir semua ayah pernah mengai...tapi kat kl...ayah mengai kat pelabuhan klang

Aminah:Ayah mak saya bukan kaki mengai......saya tak erti mengai

Athirah:Alaa mengai...senang je pun

Aminah:Alaa takat mengai pun...ko pernah bantu calon masa pilihan raya?mak saya siap masuk ceruk kampung nak bantu calon bn menang...saya siap duk tepi puteri umno lagi kat kampung.ko ade?

Athirah:saya takat sokong ppbm tapi nak berpolitik mcm buang masa lebih baik mengai

Aminah:mengai kan buang masa

Athirah:sape cakap mengai buang masa....ayah saya siap dapat toman gergasi lagi...siap buat dinner....

Aminah:alaa takat toman gergasi je...saya siap pernah masuk bangunan umno kt kl lagi...ko dulu kan sokong umno sebelum ppbm ade...ko pernah bangunan umno?

Athirah:x pernah...sya dulu pun sokong umno sebelum ppbm ade...Tp saya tak suka najib..

Aminah:kan dah rugi

Athirah:alaa x rugi...ayah siap dapat todak lagi...smpi ayah lemas laut...tudung saya tercabut...nasib saya tak pakai kasut lagi...masih berstokin lagi...saya selamatkan ayah saya...tpi saya termasuk laut..saya dan ayah masih hidup.ko pernah rasa?

Aminah:takat todak je?rumah saya siap pasang bendera bn...ayah saya pakai baju bn...tok pakai baju bn...ko ade?

Athirah:x de...tapi sy sokong ppbm...alaa politik je pun...ayah saya siap pernah pancing ikan shark lagi baru best....shark boleh makan bot besi lagi

Aminah:ok la Athirah menang..sy kalah..ayah awak jenis darah apa?ayah saya jenis a+ tp sy jenis b+

Athirah:Ayah saya jenis b+ tapi sy jenis A+

Aminah:sy ikut jenis darah mak saya....darah b

Athirah:Saya ikut jenis darah mak saya ...darah a

Aminah:saya sorang darah b dalam family...adik saya semua A

Athirah:tp saya sebaliknya saya sorang darah a dlm family...yang lain semua b

Aminah:A campur b...x de sape darah ab dalam family

Athirah:sama la... x de sapa darah ab dalam family saya...ko suka minum kopi?saya starbucks coffer bean kopi mcd...sy ni suka kopi susu ais

Aminah:kopi ais sy x berapa minat...sy suka kopi susu panas lagi sedap...saya minum kopi tapi x kaki kopi sgt...ko x pela kaki kopi

Athirah:kopi ais lagi sedap la......Ice latte ice cappucino

Aminah:ko cuba flashback ade orang tak suka kopi

Flashback

Athirah:Jom minum kopi starbucks

Aminah:baik beli kopi murah...ko ni asyik boros je beli kopi mahal..pastu cakap najib boros dan guna duit rakyat...ko tu lagi boros daripada najib

Aina:Alaa...saya tak minat langsung minum kopi...baik minum teh....air coke milo teh saya minum....kopi tak minum


Bukan flashback dh

Aminah:Aina kan tak suka kopi

Athirah:ye x ye....saya pernah mi mamee ghostpepper...ayam gepuk extra spicy

Aminah:Alaa...sy paling kuat makan cili burung..sy ni pompuan...kira kuat gak makan pedas...ko ni betina ke jantan..kuat sgt makn pedas.makan ghostpepper....

Athirah:sy ni betina.....Family sy jenis suka makan pedas....paling kuat pedas sy la....lg kuat daripada adik laki saya

Aminah:family sy  pun makan pedas gak...tp x la sepedas awak...saya tak pernah mamee ghostpepper....samyang pun x pernah

Athirah:samyang?samyang 2x pedas pun pernh makan...ini la orang umno semua tak mau explore....


        Ayah Athirah call Athirah

Ayah Athirah:Assalam Athirah, esok kami dengan mak mai dengan adik hang tu ...mai umah tok (Jitra)...Saya kat kl......esok  saya bertolak

Athirah:Esok ayah nak balik kedah?

Ayah Athirah:...Esok saya mai kedah....kita shopping baju raya kat pekan rabu.....jaga2 elok2 na..dh dapat suami...jaga2 elok suami hang tu..suami hang tu orang terengganu tapi sekolah kat kl dengan hang tu

Athirah:ok ayah


    Ayah Athirah:Athirah,jangan dok mengai time  puasa kat tasik darulaman kang kena ligan hantu

    Athirah:ligan dengan hantu?

    Ayah Athirah:




          

Ayah Athirah:Begini cerita dia...kena ligan dengan hantu sampai kasut tercabut...Jangan dok mengai kat tasik darulaman time puasa


Tiba2 Hantu datang dan Athirah off telepon dengan ayahnya

Athirah dan Aminah dikejar oleh hantu pastu kasutnya Athirah dan Aminah tercabut dikejar oleh hantu

Athirah dan Aminah dikejar oleh hantu hanya berstokin kulit



Hantu pun menculik Athirah dan Aminah sehingga ke bekas rumah Ustaz Amirul

Bekas rumah ustaz Amirul  terletak di hutan getah di daerah kubang pasu negeri kedah

Rumahnya sangat usang


Bekas rumah Ustaz Amirul merupakan rumah persinggahan jin akibat perbuatan sihir dilakukan oleh Ustaz Amirul...

Flashback di rumah usang hutan getah ustaz amirul

Ustaz Amirul pernah bercakap kepada jin

Ustaz Amirul:Sape yang mai tasik darulaman,sy nak ampa(jin) ni pasang perangkap kat tasik darulaman....sebab jin dan syaitan kena ikat bulan puasa ...supaya jin dan syaitan kena ikat kat tasik darulaman boleh terlepas...sape nampak manusia kat tasik darulaman ia terlepas dari ikatan

Jin dan Syaitan:Baik Ustaz Amirul

Ustaz Amirul:Iblis,saya adalah penolong ang

Iblis:saya ketua...Ustaz Amirul adalah penolong...Jin dan syaitan kami adalah pekerja....kita tolong ustaz amirul bunuh orang  dengan guna kuasa sihir...tasik darulaman kita pasang perangkap masa kita kena ikat kecuali ustaz amirul...perangkap macam suruh malaikat syaitan ikat kena kumpul di tasik darulaman..perangkap sampai yang kena ikat nampak manusia ia terlepas

Ustaz Amirul:ini masa boleh berbuat jahat bulan ramadan...kita pasang perangkap kat tasik darulaman..syaitan jin iblis kena ikat....ape  nak takut?kita tolong aminah dan athirah sebab nak rogol lagi sorang iaitu Aina

Syaitan:saya tahu awak nak tolong sebab nak rogol...awak cuma berpura pura baik...saya berjaya mencuri maklumat masa depan....nasib malaikat tak nampak saya

Ustaz Amirul:bagus kerja awak...




Afiq dan Ustaz Zulkhairi menyelamatkan Athirah dan Aminah

Afiq:Ustaz,bekas rumah ustaz amirul kat mana?
Ustaz Zulkhairi:kluenya daerah kubang pasu dan ladang getah...try mai cari
Afiq:Saya ni orang terengganu...besar kat kl
Ustaz Zulkhairi:slow2 cari...saya tahu hang tu bukan orang kedah...isteri saya pun orang terengganu....sama dengan kampung hang...kang saya selalu jumpa hang kat terengganu walaupun hang besaq kat kl
Afiq:hutan getah macam besar ja....ada orang cakap rumah usang kat air terjun bukit perangin wang perah
Ustaz Zulkhairi:Wang perah mungkin...yang pasti dalam daerah kubang pasu....bukan hutan betul...cluenya hutan getah....saya ulang cluenya hutan getah....nah baca tesis saya
Afiq:pening nak baca.....hutan getah dan daerah kubang pasu
Ustaz Zulkhairi:hang tak yah baca detail...hang cuma tahu kubang pasu dan hutan getah


Athirah dan Aminah tertidur di umah usang
Stokin kulit dipakai Athirah sebelah terkoyak akibat terkena batu tajam di ladang getah....
Hantu pun naik stim tengok Athirah dan Aminah yang kebasahan serta stokin kulit dipakai Athirah dan Aminah tanpa memakai kasut menaikan stim hantu
Hantu pun mencurahkan susu getah atas stokin Athirah dan  Aminah 

Afiq dan Zulkhairi di ladang getah di kawasan terpencil daerah kubang pasu
Afiq:ni daerah kubang pasu?
Ustaz Zulkhairi:ye...daerah kubang pasu
Afiq:mcm jauh ja dari jitrra
Ustaz Zulkhairi:memang jauh dari jitra tapi dalam daerah kubang pasu

Afiq:Saya dah jumpa rumah usang tu....
Ustaz Zulkhairi:ye...awak kena baca al fatihah,surah al-nasr dan surah al-ikhlas nas halau hantu pastu saya ade bawak ayaq jampi hantu 
Dengan bantuan ustaz Zulkhairi,Afiq berjaya menghalau  hantu dan menyelamatkan Athirah dan Aminah





Selepas 3 bulan,Afiq,Ustaz Zulkhairi,Athirah dan Aminah masih hidup



Cerita ini bersambung ke

https://malaysiawayarputus.blogspot.com/2022/05/flashback-edition-aminah-athirah-dan.html



No comments:

Post a Comment

Petaka mengai di Tasik Darulaman(full version)(sambungan dari sesat di gunung keriang)

 Cerita Sambungan dari  https://malaysiawayarputus.blogspot.com/2022/04/non-flashback-edition-orang-bijak.html Orang bodoh tetapi sangat pan...