Sunday, March 13, 2022

Munafik dan hantu langkawi (sambungan dari Kawasan larangan memancing di area nipah/bakau)

 Di rumah tok Athirah,Jitra

Athirah:Sy rumah tok ko kat mana?sbb tu sy datang Jitra

Aminah:Saya rumah tok kat aloq staq.....

Athirah:Ayah mak awak kat mane?

Aminah:Ayah mak saya kt kl la......area wangsa maju

Tok Athirah:Ooo dok kl....x gheti cakap kedah......mai sat.....mana2 tempat menarik kedah banyak sumpahan x yah pi 


Athirah:Jom makan ikan siakap kat langkawi

Aminah:Alaa Kuala kedah pun ade siakap....

Athirah:Siakap langkawi sedap oooo....orang cakap sedap ....harganya rm 5000.....

Aminah:Eleh...baik makan ikan kembung lagi sedap

Athirah:alaa...ayah saya businessman.....restoran warisan kedah kat wangsa maju ayah saya punya.....tersedap kat kl.....rumah saya besar siap ada bmw lagi

Aminah:Ehh x tau pulak.....tapi restoran laksa kedah ayah awak punya.....

Tok Athirah:Jangan dok pi kawasan hutan....kang kena sumpahan......pi pantai ja....

Athirah:Aku sokong ppbm....ayah aku sokong ppbm

Aminah:Eleeh...parti ko kolot bkn blh menang pun....ayah saya sokong umno dan saya sokong umno....umno pilihan orang melayu

Athirah:ppbm setahun jagung tapi blh kutip pengundi banyak....umno amal dasar mencuri duit

Aminah:Alaa...ppbm pun curi duit....Umno parti hebat tak macam ppbm...umno x de dasar lompat katak...ppbm lompat katak

Tok Athirah:Hampa berdua ni jangan dok kelahi kang saya taboh...


Di Taman Sejahtera,Jitra,Kedah



Athirah tengah call Aina

Athirah:Hello Aina,nak tak pi langkawi?

Aina:Boleh....sy kat kl ni.....Esok blh?Aku naik flight dari klia ke langkawi....jumpa saya di Langkawi....

Athirah:ok boleh...Ampa nak minum ayaq apa kat langkawi .....esok saya bawak roti pat sagi

Aina:ooo... ko cuma kedah celup je....ko lahir kl kan?ko sekolah kl...sy kenal ko sejak sekolah rendah kat kl....Ayah mak saya dua2 orang kl

Athirah:ko tu Kampung mana?

Aina:Kampung saya kt kl

Athirah:x kan kl kot...mungkin celah2 kampung kt selangor

Aina:Issh...dari moyang sampai tok sampai mak ayah saya memang kl betul....x de lahir kat kampung selangor...saya tahu mak bapak ko orang kedah kan tapi ko tu lahir membesar kl kan?



Athirah dan Aminah pergi ke langkawi melalui kuala perlis

Athirah call Aina

Athirah:Hello Aina ko kat mana ni?

Aina:Sy dalam flight...sy first time gi langkawi x pernah gi kedah

Athirah:Langkawi memang dalam kedah

Aina:@#$%^$#.....Langkawi?Sy ingat langkawi tu negeri

Athirah:Ish hang ni....jangan dok buat pening......mesti time geografi tidur kan

Aina:Ayah mak ko kan orang kedah....mesti terer kan...mak ayah saya orang kl

Athirah:Orang kl pun tahu langkawi dalam kedah......ye la kampung mak ayah kedah....Aminah pun kedah..Saya kampung kat Jitra....Aminah Aloq staq

Aina:Sy x pernah dengar Jitra

Athirah:Ish hang ni....Jitra pun xpernah dengaq

Aina:ko kan kampung kedah....boleh la cakap besaq sikit...Sy kl sy area kampung baru...Kita kan sekolah rendah sama2 kat dulu...jangan gaduh

Athirah:Hang tau dak ppbm baru setahun jagung tu dah kutip banyak pengundi

Aina:Jangan sembang lebat...parti pkr lagi hebat daripada parti kolot ko tu ppbm....Pkr mengamalkan reformasi dan melawan rasuah umno sama ada umno baru yang parti ko(ppbm) atau umno tulen....umno pun kolot...ko tengok Anwar menteri paling hebat dan dibuang oleh mahazalim(mahathir)

Athirah:Alaa...kenapa ppbm keluar pakatan harapan?sebab ph ada dap.....nak lawan najib terpaksa guna dap...

Lalu Athirah turn off telefon

Aminah:Alaa parti umno tu lagi hebat daripada parti ko(ppbm)....ko tengok najib bossku sanggup tolong orang susah sampai orang kaya pun dengki

Athirah:ko tau kan?najib telah mencuri duit rakyat pastu bagi duit balik kat rakyat....ko cuba bayang pencuri 10 gula- gula pastu dia bagi 3 gula-gula maknya 7 gula-gula hilang....sebab tu ppbm bebas rasuah tak macam parti ko(umno)

Aminah:Najib tu dh bagi duit banyak tu

Athirah:yang curi tu lagi banyak daripada bagi balik

Pak cik orang lama langkawi:hang tak dak langkawi tu dh banyak kawasan sumpahan tu..

Athirah:Apa pak cik merepek...kami datang vacation

 Pak cik orang lama langkawi:kami dah lama dok langkawi doh....hampa ni jangan dok gheti kang kena sumpah baru tahu....hang orang keyel

Athirah dan Aminah:kami lahir kl tapi kampung kat kedah....ayah mak saya orang kedah

Pak Cik orang langkawi:kat langkawi tu banyak gadis kena rogol....daerah langkawi daerah paling banyak kes rogol kat kedah....

Athirah:kl lagi banyak kes rogol...kami orang lama kl...pak cik buat cerita dongeng je

Pak Cik orang lama langkawi:Saya tahu ampa tak percaya saya.....siakap rm 5000 tu satu kes kat langkawi ....satu lagi yang pak cik tak sedap hati tu kes rogol langkawi tertinggi bukan setakat kedaq tapi tertinggi seluruh kawasan utaqha lebih tinggi daripada penang

Athirah:kami dh biasa benda tu...kami dok kl lama dh....x ada apa2 pun

Aminah:saya lama dok benda kl.....langkawi celah gigi je.....

Pak Cik orang lama langkawi:kami dok langkawi lama dah...pak cik oghang langkawi....membesaq di langkawi sekolah langkawi......baru2 ni langkawi dok2 jadi macam2....sebelum langkawi aman ja....kami mai kenduri cucu kahwin kat jitra 

Athirah:Alaa...macam tak biasa dok kl....kl lagi teruk.....



Di jeti langkawi

Aina call Athirah

Aina:Cepat la sikit

Athirah:sabaq sat boleh tak?

Aina:cakap kl boleh tak?dengan orang kl ko cakap kedah....dengar orang kedah ko cakap kl

Athirah:kampung saya kedah

Aina:Alaa saya tau kampung ko kedah...kampung saya tu kat kl namanya kampung baru

lalu Athirah off phone

Athirah(dalam hati):orang kl memang tak sabar


Pak cik orang lama langkawi:ni pak cik nak pesan klu boleh bawak lelaki tu.....kes rogol kat langkawi meningkat 200% sejak tahun lepas...Jangan kata hutan je ade kes rogol.....kat pantai pun ada kes rogol.....yang paling baru rogol islamik.....ada berkopiah tetapi merogol.........Ajaran namanya islamik langkawi-yah....Ajaran islamik langkawi-yah merupakan ajaran sesat dan mengalakkan rogol sesiapun pun.....lebih mengejutkan laki pakai tudung labuh menyamar ustazah untuk merogol sesiapun


Athirah:Eleh....kl pun berlambak ajaran sesat...syiah....ahmadiah.....macam ingat langkawi paling teruk je...kami kl eh...kami dah biasa macam ni

Pak cik orang lama langkawi:kami tau ampa dah biasa keadaan tu....baru2 ni anak cucu dengan isteri sy pun tak berani keluar umah kecuali ada keperluan.....ni teruk tau..sampai kampung pak cik dah declare darurat walaupun kerajaan negeri dan persekutuan pun tak declare darurat langkawi....

Athirah:Alaa pak cik ni orang pkr ke?kami orang ppbm....tu negara diperintah ppbm semua rakyat terjaga

Pak cik orang lama langkawi:kami bukan orang pkr pun ataupun ppbm ataupun umno......tapi pak cik nak ampa semua selamat....kami tau cerita pak cik ni macam dongeng buat ampa semua tapi sebenarnya betul

Athirah:Ismail sabri muhyiddin atau khairy jamaludin pernah declare darurat langkawi?x pernah.....kerajaan perikatan nasional adalah kerajaan betul....pak cik cakap cuma dongeng...mesti sokong pkr kan?cakap anwar ada number padahal hampeh..haram x de number

Pak Cik orang lama langkawi:kami tak sokong mana2 parti...kami nak berdua selamat

Aminah:Jom blah ....Ismail sabri tu pernah darurat kat langkawi?x dak langsung....Najib?lagi gi la x dak....Najib kerap pi langkawi....pun x dak jadi apa...siap laung bossku di langkawi

Aminah:ok athirah

Aminah dan Athirah pun tak nak dengar pak cik orang lama langkawi

Pak cik orang lama langkawi(dalam hati):budak zaman sekarang...x mau dengaq cakap



Lalu Athirah menyewa kereta proton wira

Athirah;Sekali sekala naik kereta lama sikit

Aminah:Beres.....


Lalu mengambil Aina di airport langkawi

Aina:Alaa buruknya kereta....kenapa tak bmw?

Athirah:Banyak songeh...


Sesampai hotel 2 bintang tepi langkawi hotel?
Orang hotel:hang tau kan kat gunung keriang tu ada banyak sumpahan tu....kat Langkawi dh banyak kes rogol
Athirah:kami datang nak cuti...Apa kena mengena dengan gunung keriang dengan langkawi....Gunung keriang kat aloq starq...
Aminah:Wey ang jangan dok lawan dgn orang hotel
Orang hotel:Saya nak habaq sat....kat langkawi banyak oghang kena rogol termasuk lelaki....Langkawi kes rogol paling banya kat malaysia...tambah ampa semua pompuan memang kena pedo sikit kang kena ligan dengan hantu..oghang panggil hantu langkawi sekahang x panggil dh rogol..Gunung keriang tu ade orang laki tu buat sumpahan...sumpahan terkena kat langkawi...Saya pun pening dengaq cerita

Translate
Hantu langkawi bermaksud kaki rogol




Amaran:Gambar ini bukan diambil dari langkawi....tetapi ini hanyalah untuk illustrasi bagaimana seorang orang hotel membayangkan bagaimana dirogol

Orang hotel:Kasut seorang perempuan dua2 tercabut....pastu dirogol oleh hantu langkawi(dipanggil kaki rogol)..dia dirogol dalam hanya memakai stokin dan tudunnya dah tercabut.....Bukan kat langkawi...klu x silap kat gunung keriang....Hantu langkawi(kes rogol) la ni dh makin naik kat Malaysia terutama bandar besar iaitu kuala lumpur...Kl masih terkawal...langkawi dh melarat sangat laki pun boleh kena rogol...Ampa pergi tengok Pusat Pemulihan Akhlak hantu langkawi


Aminah,Athirah dan Aina tidak mempercayainya orang hotel kerana hanya mengarut


Pada waktu siang di Kilim mangrove resort

Aina:Wey ko boleh percaya ustaz macam ni?

Athirah:Alaa ustaz..ustaz dh tolong kami nak halau sumpahan

Aminah:Ustaz ni dh tolong

Aina dengan penuh curiganya


Ustaz:Bot ni hanya untuk perempuan sahaja..ladies only

Pelancong:Saya perempuan...boleh x kami naik?

Ustaz:Syaratnya x blh ada suami,adik laki,abang....perempuan sahaja

Pelancong:okok.....

Aina:Weii...Kena x bagi pelancong lainn naik?...kita je naik...saya rasa ade something

Athirah:wey ustaz dh tolong kami...ustaz tu yang tolong halau sumpahan


Sesampai di paya bakau



Aina:Kan saya dh cakap dh ustaz nak buat something...

Aminah:betul cakap ang Jom lari Athirah

Athirah:silap kami(Athirah dan Aminah) x dengaq cakap ang..ingatnya ustaz baik


Ustaz :Saya nak buat something untuk hang haha....Gunung keriang tu sebenarnya saya dah buat sumpahan....Sebenarnya saya adalah teman kepada jin sumpahan......bukannya musuh....saya tolong awak sebab saya nak rogol awak....dah la muda ...tak rasa nak bunuh...saya dah bunuh banyak orang



Athirah:Ustaz kau munafik...tempat kau neraka di paling bawah

Ustaz:Saya memang munafik....Tengok hang dh naik stim 

Amirah :Ustaz jangan macam2 he...



Belum sempat  lari,kasut Aina tercabut dan beralaskan stokin biru

Lalu ustaz  sempat merogol Aina serta tudung Aina tercabut sambil dirogol dalam paya bakau


Aminah dan Athirah lari dengan kasutnya tercabut(kasut flat) dua2 tercabut kerana kasut kedua2 hilang ditelan selut dan hanya beralaskan stokin kulit


ustaz menyumpah kepada ular supaya melilit Aminah dan Athirah namun dengan nasib baik terlepas tapi stokin aminah dan Athirah tercabut dua2 dililit oleh ular...

Aminah dan Athirah:stokin aku😭😭😭

Namun nasib baik sumpahan tersebut dihalang oleh ustaz Zulkhairi

Ustaz bernama ustaz Amirul yang menolong di Aminah dan Athirah di puncak janing dan Kuala Kedah adalah tolong palsu untuk merogol

Ustaz Amirul dijatuhkan hukuman selama 40 tahun di penjara kerana kes sihir



Selepas 4 Bulan,Aminah,Athirah Dan Aina Masih hidup

Tv1:Negeri kedah adalah sudah bebas sumpahan sihir....Negeri kedah satu2 negeri ada darurat sumpahan sihir...x de negeri lain kena darurat sumpahan sihir




No comments:

Post a Comment

Petaka mengai di Tasik Darulaman(full version)(sambungan dari sesat di gunung keriang)

 Cerita Sambungan dari  https://malaysiawayarputus.blogspot.com/2022/04/non-flashback-edition-orang-bijak.html Orang bodoh tetapi sangat pan...